Hoe werkt het concept?

Door de grote tekorten aan vakbekwaam personeel in de horeca zijn wij uitgeweken naar het zuiden van Europa. Je merkt dat daar de horeca nog echt een vak is en dat zie je terug in de professionele houding van de mensen in die branche. We werven deze professionals om hier voor een periode te komen werken. U geeft aan wat u nodig heeft en wij gaan de geschikte kandidaat voor u zoeken. Daarna krijgt u de kans om deze kandidaat zelf te zien en te spreken en beslist u of u met deze kandidaat verder wilt. Vervolgens zorgen we voor een persoonlijke overdracht en voor de afhandeling van het noodzakelijke papierwerk om in Nederland aan het werk te kunnen.

Wat regelt HZG voor het personeel ?
  • Het ophalen van Amsterdam Schiphol.
  • We zorgen voor een persoonlijke overdracht met de werkgever en zijn bij de contractondertekening.
  • We zorgen voor een Burgerservicenummer (BSN).
  • De ziektekostenverzekering met de kandidaat.
  • Vervoersmogelijkheden (bijvoorbeeld fiets / OV-chipkaart).
  • We informeren de kandidaat waar de belangrijke punten te vinden zijn zoals de huisarts, huisartsenpost, ziekenhuis, gemeentekantoor, maar ook de supermarkt en het openbaar vervoer.
Hoe wordt de huisvesting geregeld?

Huisvesting wordt geregeld door uzelf. Mocht u hier tips voor kunnen gebruiken dan kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen, ook kunnen wij huisvesting in overleg bemiddelen tegen een vooraf afgesproken vast tarief. Deze bemiddeling vindt plaats op een no-cure no-pay basis.

Wie betaald de huisvesting?

De huur kosten van de woonruimte zijn voor de kandidaat zelf, daar de kandidaat een arbeidscontract krijgt conform de Nederlands CAO. Wel dient natuurlijk rekening gehouden te worden met de verhouding van het loon ten opzichte van de hoogte van het maandsalaris.